Featured

25 Ağustos 2013 Pazar

SoundCloud'da Bir coskukoz

Yapacağım ve şimdiye kadar yaptığım kayıtları toplu bir yerde barındırmak amaçlı olarak bir SoundCloud hesabı açtım.  Artık tüm kayıtlarımı YouTube'dan izleyebildiğiniz gibi videosu olmayan kayıtları SoundCloud'dan izleyebileceksiniz. Takip ediniz :)

27 Temmuz 2013 Cumartesi

Erasmus'a kadar herşey



Selam arkadaşlar. Şu an buraya geldiyseniz muhtemelen Erasmus sürecinin en kolay kısmı olan sınav ve mülakatı geçmişsiniz demektir. Bu makaleyi yazmamın sebebi benim çektiğim çileleri diğer arkadaşlarım çekmesin, yapılacak şeyleri bilerek yapsınlar. Eğer gitmekte kararlıysanız yazdıklarımı dikkatle okumalısınız ve hiçbir yerini kaçırmamalısınız. Bu süreçte size yardımcı olacak tek şey sabırdır. Size bu süreçte yarcımcı olacak şeyler bloglar ve forumlardır. Ancak dikkatli olun yanlış bilgi de çok fazla. Her zaman bilgiyi kaynağından öğrenin. Örneğin "vize başvurusunda uçak bileti de olması gerekiyor mu?" yiye aratırsanız yüzlerce kişiden "evet lazım", "hayır istemiyorlar" gibi cevaplar göreceksiniz. Yapmanız gereken tek şey konsolosluğu aramak ya da konsolosluğa mail atmak ya da konsolosluğun sitesine bakmak. (bu arada cevap hayır olacak)

Öncelikle ben Balıkesir Üniversitesi'nden Portekiz'de olan Bragança Politeknik Enstitüsü'ne (Portekizce ismi: instituto politécnico de bragança, İngilizce ismi: polytechnic institute of bragança) 2013-2014 Güz döneminde gideceğim. Ben elektrik-elektronik mühendisliği okuyorum ve bizim bölümümüzde erasmus konusunda iyi bilgi alabileceğiniz biri yok. Öğrendiğim çoğu şeyi araştırarak öğrendim.

Bizim bölümümüzde iki seçenek var Romanya ve Portekiz. Ben Portekiz'i seçtim çünkü daha güzel olduğunu düşünüyorum. Siz şu açıdan bakıp Romanya'yı seçebilirsiniz. Portekiz'in para birimi Euro ve şu anda 1 Euro 2.55 Türk Lirası ediyor. Romanya'nın para birimi Ley ve şu anda 1 Ley 0,5 Türk Lirası ediyor. Yani eğer Portekiz'e giderseniz Türkiye'deki paranız 2,5'e bölünecek, Romanya'ya giderseniz 2'yle çarpılacak. Ancak şu durumu da unutmayın Romanya Schengen ülkesi değildir. Kısacası Romanya dışına çıkamazsınız. Portekiz'de Ulusal Vize alıyorsunuz sonra da oturma izni çıkartıyorsunuz ve tüm Schengen ülkelerini gezebiliyorsunuz. Böyle fırsatlar çok gelmiyor dedim ve Portekiz'i seçtim. Sonuçta Avrupa'da uçuşlar ucuz birkaç ülke gezebilirim. Karar sizin..


Portekiz'i seçtim ve başladım prosedüre..



  1. İlk başta hazırlanması gereken belgeler:


  • Erasmus Giden Öğrenci Formu 
  • Erasmus Hakkını Kullanacağını Beyan Dilekçesi
  • Öğrenci Değişim Sözleşmesi (2 Adet Orijinal Kopya)
  • Erasmus Öğrenci Taahhütnamesi
  • Banka IBAN Numarası Bildirim Dilekçesi
  • Nüfus Cüzdanı Fotokopisi (2 Adet)


Gördüğünüz gibi ilk hazırlanacak olan belgeler genel olarak Erasmus yapacağınızı belirten belgeler. Düzgün bir şekilde ve zamanında teslim etmeniz başınızın ağrımamasını sağlar.

Gelelim nasıl dolduracağımıza..


Erasmus Giden öğrenci formu:

Erasmus Hakkını Kullanacağını Beyan Dilekçesi:

Öğrenci Değişim Sözleşmesi (2 Adet Orijinal Kopya):





Erasmus Öğrenci Taahhütnamesi


Banka IBAN Numarası Bildirim Dilekçesi

Nüfus Cüzdanı Fotokopisini tahmin edebiyorsunuzdur zaten






Bu belgeleri verdikten sonra sıradaki işimiz orada alacağımız dersleri seçmek. Bu biraz sıkıntılı kısım çünkü derslerin buradaki derslerle içeriklerinin tutması çok önemli saydırabilmek için.
Dersleri iyi analiz etmeniz gerekiyor. Bu işi yalnız yapmamanızı öneriyorum. Bölüm Erasmus koordinatörünüzün belgeleri imzalayacağı için kafanıza göre ders seçimi yapamıyorsunuz. Tabi hocanız biraz töleranslıysa sorun yaşamazsınız.


       2. İkinci Olarak Hazırlanması Gereken Belgeler


  • Akademik Tanınma Belgesi (3 adet orijinal kopya)
  • Öğrenim Anlaşması (Learning Agreement)
Bazen karşı üniversiteler buna benzer farklı belgeler doldurulmasını istiyorlar. Ben doldurmadan önce mail attım karşı üniversitedeki incoming students koordinatörüme. Az önce verdiğim bağlantıyı verdi ve doldurmam gereken iki belge gönderdi. Onları doldurdum kontrol için tekrar karşı üniversiteye gönderdim ve onayladıktan sonra uluslararası ilişkiler ofisine bıraktım. Onlar bu belgeleri karşı üniversiteye postalıyor.
Ben bizim üniversitenin belgelerini doldurmadım karşıdan gelen belgeleri doldurdum. Zaten aynı sayılırlar.

Gelelim belgelere..


Application Form (Karşı ünniversitenin bana gönderdiği belge)

 
 
 


Learning Agreement (unutmadan: arkalı önlü bastıracaksınız)

 


Bu belgeleri teslim ediyorsunuz. Kabul edildiğinize dair bir kıvılcım bekliyorsunuz. Ben de böyle bir sıkıntı olmadı karşı taraf benden daha çok gelmemi ister gibi mailler attı, uluslararası ilişkiler ofisindekiler de zaten kabul edilirsin gibi konuştular. Ben de hiç beklemeden üçüncü kısımdaki belgeleri hazırlamaya başladım.





    3. Üçüncü Olarak Hazırlanması Gereken Belgeler


  • Karşı Üniversiteden Gelen Kabul Mektubu(Acceptance Letter) (Bu uluslararası ofise geliyor zaten)
  • Varsa EILC Kabul Mektubu
  • Pasaport ve Vize Kopyası
  • Sigorta Fotokopisi
  • Uçak Bileti Kopyası
  • İlk Ödeme Teyidi ve Banka Dekontu


Şimdi bu kısmı biraz ayrıntılı anlatmam gerekiyor biraz sıkıntılı süreç çünkü..



Karşı üniversiteden gelen kabul mektubunun gelip gelmediğini devamlı kontrol edin. Ne kadar elinize geçerse o kadar iyidir.




Şimdiii EILC nedir? Erasmus Intensive Language Course demek oluyor yani Yoğunlaştırılmış Dil Kursu. Gittiğiniz ülkenin dilini biraz olsun öğrenmek amaçlı bir uygulamadır. Okul başlamadan yaklaşık bir ay önce oluyor. Gitmenizi öneriyorum. Hem okul gittiğiniz o ay için de hibe veriyor size. Şimdi gelelim ben katıldım mı bu kursa.. Hayır katılamadım, neden katılamadım derseniz başvuru tarihini kaçırdım. Çünkü haberim yoktu böyle bir şeyden. Kimse bana yoğunlaştırılmış dil kursu başvurusu demedi. Sonra biraz araştırdım ki kaçırmışım çoktan. Siz kaçırmayın devamlı takip edin. Ayrıca şöyle de bir şey var başvuran herkes kabul edilmiyormuş yani şans işi biraz da bu. Siz yine de başvurun bir ay önce orada olacaksınız sonuçta bu da büyük şans..





Pasaport konusuna gelince. Pasaportunuzun süresinin bitiş tarihinin Portekiz'den dönüşünüzden 3 ay daha fazla olması gerekiyor vize alabilmeniz için. Yeşil pasaport konusunda pek bir şey bilmiyorum. Benim pasaportum yoktu. Öğrendim ki okuldan belge alırsak pasaport harcından muaf oluyormuşuz yani pasaport parası vermiyoruz. Öğrenci işlerinden bir belge (pasaport harcı muaf dilekçesi) alıyoruz. Dolduruyoruz bölüm başkanımıza imzalatıyoruz ve yazı işlerine bırakıyoruz. O belge fakültede biraz geziyor imza yağmuruna tutuluyor sonra tekrar öğrenci işlerinden alıyorsunuz. Rektörlükte öğrenci işleri daire başkanlığına gidiyorsunuz kimlik fotokopinizle birlikte. Oradakiler de imzalıyor birkaç yeri. Sonra sana teslim ediliyor o belgeler. Daha sonra maliyeye gidiyorsunuz. Maliyede pasaport defteri ücreti ödüyorsunuz(ben 72 tl ödemiştim) ve biryere imzalatıyorsunuz orada. Oradaki memura güzelce anlatın durumunuzu. Şunu söylemeniz de yeterli olacaktır: " Vize alabilmem için pasaportumun 2 yıllık olması gerekiyor.". 2 yılı yazdırdıktan sonra ve imzalattıktan sonra maliyede işiniz bitiyor. Doğru emniyete gidiyoruz. Tabi elinizde 2 tane pasaporta konulmak üzere biyometrik fotoğraf olacak. Emniyette parmak izi alınıyor ve birkaç işlem yapıldıktan sonra pasaportla işimiz bitiyor. Yaklaşık 5 gün sonra verdiğiniz adrese pasaportunuz teslim ediliyor.





VİZE! Vize en önemli şeyimiz. Forumlarda o kadar çok karmaşa var ki vizeyle ilgili. Alabileceğiniz en doğru bilgi her zaman konsolosluk unutmayın. Vize almaya Ankara'daki Portekiz Konsolosluğu'na gideceksiniz. Alacağınız vize Ulusal Vize.
Çoğu kişi schengen vizesi alacaksınız diyor. Ancak verilen vize eğitim vizesidir ulusal vize. Verecekleri vize max 120 günlük vize oluyor. ee 120 gün 4 ay yapar, nasıl yapacağız bu işi diyeceksiniz. Portekiz'e gidince oturma izni alacaksınız. Zaten oraya gidince bunu öğreneceksiniz onlar sizi buluyorlar. Yani schengen vizesi ihtiyacınız kalmıyor çünkü sanki Portekiz vatandaşı gibi oluyorsunuz. Doğal olarak Avrupa'da gezebilirsiniz. Vize için gerekli evraklar sitede yazıyor götürmeniz gereken şeyler ne eksik ne fazla olsun. Ben dünya kadar belge götürmüştüm ama gerek kalmadı. Ancak tüm belgelerinizin bir fotokopisi de sizde olsa iyi olur. 
Vize belgeleri için herşeyin genelde İngilizce olması gerekiyor. Öğrenci belgesi, sabıka kaydı, seyahat sigortası,okuldan verilecek burs yazısı.
Öğrenci belgesini bizim üniversitemiz ingilizce olarak veriyor. Vize için 1 tane gerekiyor. Ama siz 3 tane çıkarttırın belli mi olur.
Sabıka kaydı konusunda bir çakallık var. Normalde sabıka kaydı çıkarttırıp yeminli tercümana çevirttirmek size masraflı olacaktır. Ankara'da Kızılay'ın oralardaki Adli Sicil binasında İngilizce adli sicil belgesi veriyorlar. Hem de hiç para almıyorlar. Ben böyle yaptım siz de yapın.
Seyahat sigortası yaptırmanız için bir çok şirket var. Portekiz'de bulunacağınız zamanı kapsayan bir sigorta yaptırın kendinize. Çakallık yaptığınızı düşünüp az para verip 3 aylık yaptırıyım nasılsa kabul ederler diye düşünmeyin sağlık bu orda sizin bundan başka güvenceniz olmayacak. Yoksa orada hastaneye giderseniz fazlasıyla ödersiniz. Yaptırdıktan sonra birkaç tane çıktınısını alın 1 tane türkçe 3 tane İngilizce falan.
Okuldan verilecek burs yazısı zaten Türkçe ve İngilizce oluyor. Onda bir sıkıntı yok.
Vize için uçak bileti almış olmanız gerekmiyor. Vizenize onay çıktıktan sonra onlar gidiş uçak biletinizi istiyor. Siz satın alınca uçak biletindeki tarihlere göre basıyorlar vizeyi. Evinize Postalıyorlar.




Uçak biletine gelelim.. Portekiz'e uçuş çok var. Ancak Bragança'da hava alanı yok. En yakın hava alanı Porto'da var. Ama Porto'ya uçuşlar biraz pahalı. Başkent Lizbon'a uçuşlar Porto'ya göre ucuz. Baya araştırdım uçak biletini. Birçok site var tek tek girin araştırın. Gidiş-Dönüş olanlar ucuz oluyor genelde. Aktarmalı uçuşlar da ucuz oluyor. Ancak dikkat etmeniz gereken birkaç şey var. Lizbon'dan Bragança'ya en son otobüs 18:00'da. Bu yüzden sizin Lizbon'a en azından 16:00 gibi inmiş olmanız gerekiyor. İkinci dikkat etmeniz gereken şey de bagaj limiti. Bulduğunuz uçakların bazılarının fiyatına bagaj dahil olmuyor. Bagaj için ayrıca ödeme yapmanız gerekiyor. Ben hiç uğraşmadım Türk Hava Yolları'nın İstanbul-Lizbon direk uçuşunu aldım. Gidiş-Dönüş aldım toplamda 1168 tl ödedim. Ha unutmadan uçakta şöyle bir durum daha var; Uçuş saatinizi gününüzü değiştiremiyorsunuz. Alacağınız biletin esnek olması gerekiyor yani nedir bu esnek; gidiş problem değil tamam gideceğiniz zaman belli zaten, ama dönüş çok uzun bir zaman ne olacağı belli olmaz değiştirmek isterseniz beli bir ceza karşılığında değiştirebiliyorsunuz. Direk uçuş süresi 4 saat 50 dakika sürüyor. Aktarmalı uçuşlar size mantıklı geliyorsa onu alın fiyatı biraz daha uygun oluyor. Lufthansa'da aktarmalı uçuşlar gidiş-dönüş fiyatı 850 tl civarında. Ama dediğim gibi Lizbon'a varış saatinize dikkat edin. Hava alanında sabahlamak zorunda kalmayın.





Tüm bu belgeleri üniversiteye postalıyorsunuz yani fotokopilerini. Onlar da hibenizi hesabınıza yatırıyor. Hepsi bu kadar!




Ha unutmadan nerede kalacağız biz? Kalacak yerimizi karşı okuldaki incoming students koordinatörü sizi birine yönlendiriyor. Gönderdikleri belgeyi doldurup imzalayıp gönderiyorsunuz. Bilgisayar üzerinden gönderebilrisiniz. Kacak yerin fiyatı iki kişilik oda 85 Euro + Depozito veriliyor biraz + 50 Euro Ivır zıvır kiralama(dönemlik) . Gördüğün gibi çok da pahalı değil. Oraya gidince size bir de telefon hattı veriliyor.



Bu kadar uğraşıyoruz değecek mi diyorsanız gidenlere bir sorun derim:)

Hepsi bu kadar arkadaşlar umarım işinize yarar. Merak ettiklerinizi yorumlar kısmında sorabilirsiniz. En kısa sürede cevap vermeye çalışırım.

Bol Şans!

4 Haziran 2013 Salı

EEM Yıl Sonu Gösterisine Ufak Bir Katkı

Balıkesir Üniversitesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği ingilizce hazırlık sınıflarının hazırladığı çok güzel yıl sonu gösterisinde çok sevdiğim hocam Nuriye hocamın isteği üzerine ufak bir katkıda bulunarak 5-6 dakikalık bir akustik performans gerçekleştirdim.

This one is called "Nothing Else Matters.."




24 Mayıs 2013 Cuma

Sonsuz - NEF Açık Hava Konseri (22 Mayıs 2013)

Baü Rock Şenlikleri'nde Necatibey Eğitim Fakültesi'nde SONSUZ'la açık hava konseri verdik. Eğlendik eğlendirdik mutluyuz:)









Copyright © 2015 coskukoz